I'm a part time lover, full time photographer [1]

Aku dah lama kumpul material untuk buat post ni. Dah setahun lebih dah aku kumpul, hampir 2 ribu keping jugak la aku dapat dan dari tu aku pilih 500 lebih untuk di edit. Dari hasil edit aku pilih seratus lebih. Pening kepala jugak la mengadap pc ni. Tapi nak buat mcm mana, projek kena jalan gambar kena edit. Lagi satu, sebab gambar banyak sangat, aku terpaksa buat banyak part. Aku akan post setiap hari start dari hari ni. Dan post ini sempena akhir tahun 2010 ni. Harap korang enjoy semua post.

Ini post pasal hidup aku dari hujung tahun lepas (2009) sampai bulan 11 tahun 2010 dari mata camera aku melalui hidup girlfiend aku Nurul Syafiqah. Plannya aku nak start dari awal tahun ni, tapi moment hujung tahun lepas terlalu bernilai, jadi aku rasa aku kena post jugak.

Pasal post ni, aku buat semua black and white. Kalau korang perasan aku ni jenis suka gambar yg berwarna terang dan high contrast. Tapi kali ni agak special sikit, aku buat BnW. Lagi satu sebab aku buat BnW ialah, aku tak nak korang tgk warna,details dan composition dalam gambar, aku nak korang enjoy MOMENT dan EMOTION dalam gambar aku. Oleh sebab tu ada sesetengah gambar yang blur dan focus lari sikit tapi aku upload jugak. Apa apa pun. Enjoy.


October and November 2009


One of my first photograph of Nurul Syafiqah. Shibuya, Tokyo - Jamuan Raya

Fiqah's birthday. Saitama, Japan - Jua's place

Saitama, Japan - Jua's place

Oh. expression gedik. Minami Yono station

Gedik beramai ramai. Ropponggi station

Lunch. Ropponggi

Tokyo Tower - aku confess kat sini dude!!

Tokyo Tower - after the confession

Saitama, Japan - last moment of our reunion




December 2009



On the phone with Syikin. Shinjuku, Tokyo

Awek pemalu. Hashimoto station

Hashimoto station

Yokohama, Japan - our first date

Yokohama, Japan

Ueno, Tokyo, Japan - Coffee date

Ueno, Tokyo
Part 1 | Part 2 | Part 3 | Part 4 | Part 5 | Part 6 | Part 7



jom follow aku twitter | facebook | flickr

10 Responses so far.

  1. fuhlamak~~~ i like la this post!!! hahaha! mmg gentleman... tapi, bab caption in one of the pics, silap... instead of huda's birthday, it was afiqah's birthday! hahaha... (mesti ko kata: ceh, dou demo ii... )
    nway, sangat2 terasa emotion in all the pics! keep up ur good work apek! ^^

  2. aah la..sori2..patut la aku rase lain..jgn terasa hati tau

    thanks for your comment

  3. tictactoe says:

    diz is such a sweet post dear parttime bf~
    kandou nye tgk pix lame..
    looking thru them i see the best 年末 ever! with my best company around,it was perfect :)
    thanx for capturing those moments~
    priceless!

    looking 4ward to ur entries bout hw u spent 2010.cheers~

  4. JIMU says:

    nak betulkan gak la dude.minami yono la.hahaha

  5. hahahahahahahaha..ok aku silap lagi..harap maaf

    pekah:ok tggu esok pulak..post mengancam

  6. hahahaha..yang tu aku x mampu tolong..kena berusaha ni bro..yakin boleh

  7. tictactoe says:

    kne kapel ngn apek br dpt post istimewe..
    tp apek cover jiwang ni..hahaa

Leave a Reply