definisi fotografi anda

Ok kawan-kawan. Lama kan aku tak update. Sori la aku busy sikit dengan projek 365 ni.

Kali aku nak cakap pasal definisi photography sikit. Mula-mula kita tengok video ni dulu. Layaaaaaan


Amacam??Apa pandangan korang? Bagi aku, bila aku tengok video ni, aku teringat yang sekarang ramai gila photographer yang shoot perempuan model. Aku tak kisah kalau diorang nak shoot biasa-biasa berdiri buat pose basic atau artistic. Tapi masalahnya, diorang suruh perempuan tu pakai seksi-seksi, pose seksi golek-golek atas tanah nampak lurah, pose baring atas kereta mahal(ferrari), berdiri tepi kuda buat muka bajet seksi nak pikat lelaki. Aduuuuhh. Apa citer ni. Pening kepala aku tengok. Bila sorang nak shoot model, ramai la pulak ikut shoot model. Typical gila b**i korang ni. Jadi trend la pulak aku tengok shoot perempuan seksi ni. Eh, tolong la..photography ni tak semestinya subjek ko kena cantik dan seksi. Guna subjek yang biasa dan jadikan gambar yang luar biasa. Tu baru photography. Baru terserlah sikit skill photography tu. Ini bukan bergantung kat model je. Penat aku nak tengok gambar model pose-pose seksi ni. Tolong la pergi ambik gambar permandangan ke serangga ke apa apa la. Ada la motif sikit. Kalau nak shoot model sila buat betul-betul. Jangan jadi typical sangat idea tu.

5 Responses so far.

  1. tictactoe says:

    betul banget ok! ni nk emo ni..
    mcm yusuf haslam la ni kirenye.
    kne gune artis popular byk2 sbb filem sendiri tahpape.. kire pinjam cikara org sbb diri sndiri xde cikara. apek amek gbr pekah je eh!nk gbr kt kude ke ape sound je..sume pekah terer,x caye tgk post byk2 kat bwh ni..hehee..xyah model2 de. model2 tu x pandai pon.

  2. hahaha..yusuf haslam jugak la kan..dan anak die pun sama..jadi hero dalam citer arahan sendiri

    eleh..dulu kerek nak nak ambik gambar..skrg bila tgk hasil mengada2 pulak nak jadi model :)

  3. hahaha apek apek apek~

    ape de hal duh. bia mereka seksi2, untuk tatapan yang lain =)

  4. hahaha..tapi masalahnya..pak cik2 yang ambik gambar tu

  5. apahal photogrpher yang kene bogel ni..haha

Leave a Reply